Andi a rengetegben

Kéktúra 26. szakasz: Regéc-Makkoshotyka 4/2. rész

2021. JÚNIUS

2021. november 14. - Andi a rengetegben

20210623_083335_300.jpgEgy dombra vezetett fel az út, ahonnét visszafordulva a regéci várhegy látszott, mielőtt betértem volna az erdőbe. Köves, sziklás szakasz vette kezdetét egyre följebb, de nagyon vadregényes volt. A Kemence-kőnél az Országos Kéktúra történetét felelevenítő táblát találunk. Nem időztem itt sokat, haladtam tovább, egyre beljebb a Zemplén hegyeibe. Hajtott a vágy, hogy végre én is a Nagy Péter-mennykőnél állhassak a panoráma előtt.

Tudtam, ha felérek, onnan már nagyjából szintben fogok menni. És így is lett. Felfelé küzdve két nőt hagytam le, ők épp pihegtek, én meg lendületben voltam, így csak köszöntünk egymásnak. Egy útirány jelző tábla szerint még csak 4 km-t jöttem, én viszont a duplájának éreztem. Sok van még hátra a napból, a meleg pedig nem kímélt.

Térerő egyáltalán nem volt, telefonon nem tudtam kapcsolatot tartani senkivel, pedig kellett volna és ez egy kicsit megnehezítette a dolgomat a további napok túraegyeztetéseit illetően. Többektől vártam visszajelzést az utolsó napra vonatkozóan, jó lett volna beszélni velük.

A Pengő-kő nem jelentett nagy kitérőt, s ez volt az első látványosság, amit meg akartam nézni a napi út során. Úgy 100 métert kellett csak menni és máris rátaláltam a híres-nevezetes sziklára.

20210623_093515_300.jpgA Pengő-kő sziklacsoportja a Tokár-tető oldalában, 715 méteres magasságban emelkedik az erdő mélyén. A lemezes szerkezetű sziklatorony a jégkorszakban keletkezett, amikor a fagyás-olvadás során a szikla repedéseibe befolyt víz az ismételt fagyás után nagyobb darabokat választott le minden irányból a csúcsról, s amelynek helyén csupán egy kőbástya maradt vissza. A csúcson egy ingókő áll. A Pengő-kő nevét arról kapta, ha megütögetik, pengő hangot ad.

Ki akartam próbálni a kő hangját, ütögettem egy kővel, rá is dobtam egyet, de csak sima koccanás hangját lehetett hallani. Biztos rosszul csináltam, de annyira nem hozott lázba, hogy tovább próbálkozzak vele, hátha csilingelni fog.

20210623_094144_800.jpgAhogy tovább vezetett kelet felé az út, úgy nyílt egy irtásfolt fölött mesés kilátás visszafelé a regéci várra. Egy kicsit csodáltam a látványt, aztán mentem is tovább. Jórészt napon haladtam, ami nem volt éppen a legideálisabb, de nem tudtam vele mit kezdeni. A nyugalmat a favágók láncfűrészének zaja törte csak meg, ami hosszan elkísért utamon. Hamarosan elértem a Nagy Péter-mennykői elágazást. Úgy 500 méter kitérőt jelent a látvány, ami onnan a szemünk elé tárul, de az feledhetetlen.

20210623_100055_800.jpgA Nagy Péter-mennykő 709 méter magas sziklaorma csodálatos természetes kilátóhely északi irányba, melyről a Zempléni-hegység szerkezetére és végtelen erdőségeire kapunk rálátást. Ahogy a Pengő-kőnél, itt is a fagy alakította a sziklákat, így jött létre a ma is látható bástyaszerű alakzat. A kilátás a Milic-csoporttól, a füzéri váron és a Hegyközön át egészen a Kemence-patak völgyéig terjed. Nevét feltehetően onnan kapta, hogy kiugró sziklateraszába gyakran csapott bele a villám, vagyis a mennykő.

Csak ámultam, annyira szép volt, amit láttam. A távolban a füzéri vár épülete fehérlett. Az a holnaputáni utam vége lesz. Körben a hegység hullámzó lankái, melyeken hosszan legeltettem szememet. Leültem egy sziklára, bár nem volt túl kényelmes, mert nemigen volt egy fenéknyi egyenes felület sehol, de arra azért elég volt, hogy egyek és addig is megszárítsam a lábamat, amin már 1-2 vízhólyag kezdett telítődni, amiket rögtön meg is műtöttem. Ücsörögtem még egy darabig, majd visszatértem a kék jelzésre és folytattam utamat.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://andiarengetegben.blog.hu/api/trackback/id/tr7416689588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása