Andi a rengetegben

Kéktúra 25. szakasz: Nyésta-Encs 3/2. rész

2021. MÁJUS

2021. október 17. - Andi a rengetegben

20210519_114132_300.jpgBaktakékről ismét emelkedővel folytatódott utunk, s rövidesen fentről nézhettünk vissza a település házaira. Szántóföld mellett a sárban, majd műúton gyalogoltunk, de mielőtt ráléptem volna erre a műútra, még jól belesüllyedtem a latyakos sárba. Azt hittem, csak rámosta az eső az útra a homokot, erre majdnem bokáig süllyedtem benne.

Az aszfalt kanyarjain átvágott a mi ösvényünk, majd el is értük Fancsal szélső házait. Mint egy kis üdülőterület. Pici házak, árnyas kertek, sehol egy lakó. Behunytam a szemem és úgy gyalogoltam. Aztán kinyitottam. Gondoltam, elég volt egy esés a hétre. A falu központjánál, a sörözővel szemközti háznál pecsételtünk ismét, majd leültünk és kényelmesen megkajáltunk.

20210519_125400_800.jpgÚjra elindultunk, s megintcsak fölfelé. Itt minden kis falu lent van a dombok aljában, így mindig fölfelé hagyjuk el őket, akármerről jövünk. A kék eget fehér felhőpamacsok tarkították, balunkon pedig fűtenger hullámzott, amit jólesően simogattam menet közben.

20210519_130330_800.jpgHamarosan gyümölcsös mellé értünk és itt mondtam azt Lacinak, hogy hagyjon itt engem, én már elleszek ezzel a látvánnyal. Már sokkal közelebb, mint az előbb a kilátótól, ott volt a Zemplén. Mondtam, ha itt bevégzem, nekem jó lesz ezzel a panorámával a továbbiakban. De nem maradtam ott végül, inkább mentem tovább. Mindig mélységes megnyugvással tölt el ez a vidék, ahogy most is. Bármi történhetett volna, tényleg bármi, nem vettem volna fel. Annyira megnyugtató itt lenni, annyira szeretem. A nyugodtabbnál is nyugodtabb tudok lenni, amikor itt vagyok. És milyen jó, hogy tovább mentem, mert nem sokkal később még szélesebb lett a panoráma, még többet mutatott magából a hegység. Aztán pedig még annál is többet. Nem győztem betelni a látvánnyal. Immár ott a sárga repceföldek fölött Boldogkő vára, tőle balra, kicsit távolabb a regéci várhegy, tetején jól kivehetően a romokkal.

20210519_132403_800.jpgMég sosem láttam így együtt a két várat. Egészen elképesztő volt. Azt hiszem, még szerelmesebb lettem ebbe a tájba, egyúttal a kéktúrába is. Ezekért az élményekért éri meg. A látvány, s az érzések, amit a látvány kivált. Meg még más miatt is, mert mindig van új hatás, amire azt mondja az ember, hogy ez kell nekem.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://andiarengetegben.blog.hu/api/trackback/id/tr6516669336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása