Andi a rengetegben

Kéktúra 20. szakasz: Mátraverebély-Mátraszentistván 2/1. rész

2020. AUGUSZTUS

2021. május 02. - Andi a rengetegben

20200821_092217_300.jpgA három napos munkahetet szabadsággal töltöttem és úgy volt, hogy kedden megyek túrázni, behúzva a maradék rövidebb szakaszokat a héten. Az időjárás azonban megint közbeszólt, jó kis zivatarok áztatták sorozatban a Mátrát. Nem tehetek róla, de nem szeretek sárban túrázni. Nem verem a mellényemet, hogy mekkora nagy túrázó vagyok, aki minden körülmények között megy, ezt meghagyom másnak.

Én jobban szeretem a kényelmes és élvezetes túrákat, amikor nem kínlódás a gyaloglás és nem esem se előre, se hátra a sár miatt. Vártam hát minden nap egy napot, és amikor már nem esett, akkor még kettőt, csak hogy legyen ideje annak a sok víznek eltűnni.

Legutóbb Mátraverebélyen hagytuk abba Trixivel, most innen kezdtem egyedül. Ezúttal a vonatos közlekedést választottam. A pecsétem megvolt, így csak el kellett indulni. Mindjárt egy széles mezőn kezdődött a túra, nagyon lassan emelkedve, szinte vízszintben haladva, mindenféle rovar társaságában. Valami el is kezdte szúrni a lábam, gyorsan elhessegettem, de már késő volt. 6-800 méteres szakaszon a mezőn haladt a kék jelzés, közben néha visszafordultam és megszemléltem Mátraverebély immár fentebből látható házait, majd az ösvény befordult az erdőbe. Innen már apró, szemtelen legyek kísértek tovább utamon. Nem volt kibírhatatlan a jelenlétük, csak néha fordult bele egy-egy a szemembe. Egy picit jobban elkezdett emelkedni, de még bőven kényelmes volt a járás. Kezdtem érezni, hogy éhes vagyok, de még kivártam egy kicsit és mentem előre.

20200821_100941_300.jpgEgy ponton úgy hallottam, mintha víz csobogna a közelben. Mellettem egy kis domboldal mellett csöppnyi vájat húzódott. Felmásztam, hogy belelássak, de csak szimplán egy mélyedés volt ott, pataknak semmi nyoma, ellenben néhány pókhálóval gazdagabb lett a frizurám. Szóval már hallucinálok is. Ekkor gondoltam, hogy most már tényleg enni kéne és innen egy pár tíz méterre lévő, szép kilátást nyújtó helyen egy farönkre lepakoltam a motyómat és megtízóraiztam. Jól tettem, mert erőt adott. Mentem is tovább, itt már azért egyre jobban emelkedett fölfelé az út, de kipihent voltam, nem éreztem, hogy lassítanom kellene. Végül felértem a Csalános-hegy tetejére, illetve majdnem a tetejére, mert a jelzés kicsivel alatta visz el, de a lényeg, hogy végre adott egy kis lazítási lehetőséget az út. Hamarosan kiértem az erdőből és némi panorámát is kaptam jutalmul, bár ezért most nem igazán kellett megdolgozni.

20200821_103751_300.jpgTovább indultam és először még kényelmesen, aztán egyre merészebben vitt fölfele az ösvény. Ez már egy picit szuszogtatóbb szakasz volt, de nem bántam. És hogy továbbra is legyen kitartása az embernek, újabb kilátás nyílt a mátrai dombokra. Innen még egy kicsit kellett fölfele menni, de már csak 1 km volt az Ágasvári turistaházig. Rövidesen már jóval kényelmesebb terepen haladtam, mígnem elértem a réten található turistaházat, ahol pecsételtem, majd beültem egy kávéra megpihenni. Nem siettem sehova, kényelmesen elszürcsöltem az adagomat és szomorúan vettem tudomásul, hogy mobilnet itt nuku. Lassan feltápászkodtam és egy ismerősöm javaslatára (no meg persze láttam a térképen is és nem akartam kihagyni) elindultam a kék háromszög jelzésen, egyenesen Ágasvár hegytetőig, ahol egy alig észrevehető várrom maradványairól lehet szemlélődni. Előbb azonban még meg kellett mászni. Rövid, nagyjából 300 méteres szakaszon kb. 150 méter szintemelkedőt kell legyőzni. Köves, néhol morzsalékos, de alapvetően jól járható, mégis komoly figyelmet igénylő ösvény vezet a csúcsig. Nem is értem, hogy a hivatalos útvonal miért nem itt megy, miért csak kitérővel lehet ide feljutni, hiszen óriási látványról marad le, aki ezt kihagyja. Nem mellesleg már magáért a teljesítményért is érdemes fölmászni. Van benne egy kis kihívás, de nem teljesíthetetlen.

20200821_110208_300.jpgFolyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://andiarengetegben.blog.hu/api/trackback/id/tr5416419032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása