Andi a rengetegben

Kéktúra 9. szakasz: Zirc-Csőszpuszta (Tés) 2/2. rész

2019. AUGUSZTUS

2020. szeptember 20. - Andi a rengetegben

20190815_144614_300.jpgEgy keskeny, de sűrű erdős részen átvágtam, mert láttam, hogy a kilátóhoz vezető út ott vezet tőlem pár méterre. Innen kényelmes sétával pár perc alatt elértem a néhány évvel ezelőtt átadott faépületet, melynek mind a 18,5 méterét megmásztam.

Fönt egy idősebb nő bámészkodott. Köszöntünk, egy-két szót váltottunk, de többet nem beszélgettünk, inkább élveztük a látványt. Szemben három modern szélkerék fehér oszlopa törte csak meg a zöld tájat. A korláton észrevettem egy versrészletet Radnótitól (Nem tudhatom). Valaki ráfirkálta, de akár én is tehettem volna, mert szívemből szólt az a néhány sor.

20190815_144957_800.jpg

Elköszöntem a nőtől és tovább indultam. Még mindig csak fölfelé, bár csak gyöngéden. (Inkább aljasul.) Végre rákanyarodtam a Tés felé vezető műútra. Bár nekem balra kellett volna mennem a barlangkutató állomáshoz pecsételni, úgy döntöttem, majd reggel megteszem, mert már kezdtem kicsit fáradni. Aztán hirtelen elhatározásból mégsem a szállásra mentem, hanem tovább gyalogoltam a szélmalmokhoz. Egyszer régen jártam már itt családilag, akkor viszont csak messziről láttam őket. Reggel nem akartam vele időt húzni, ezért inkább elmentem most. Több mint 1 km-nyi távolságra voltam, de nem szerettem volna kihagyni, ha már itt vagyok.

20190815_155533_300.jpgTés a Bakony legmagasabban fekvő települése. 465 méter magas fennsíkjára az élénk széljárásnak köszönhetően 1840-ben, majd 1924-ben építettek holland típusú szélmalmokat. Jellegzetességük, hogy tetőszerkezetük körsínen forgatható, így hatvitorlás, deszkás szárnyuk mindig az aktuális szélirányba állíthatók. Mindkét, Európában is egyedülálló szélmalom ipartörténeti műemlék.

Miután végeztem, visszafelé is megtettem a bő kilométernyi kitérőt. A buszmegállóban ismét találkoztam a kilátóban lévő nővel, de most már kellemesen el is beszélgettünk. Úgy fél órányi beszélgetés után elköszöntem, indultam a szállásra, ahol már vártak rám. A szállásom olcsó, egyszerű, de tiszta szoba volt egy családi ház felső szintjén, a tulajdonos pedig egy tüneményes nő. Vele is beszélgettem egy kicsit, megvacsoráztam, aztán gyors zuhany és már ágyban is voltam. Tévé nem volt a szobában, de egyáltalán nem is hiányzott. A közel 27 km túra, a harapnivaló hegyi levegő korán elnyomott, 8-kor már az igazak álmát aludtam.

Lépések száma: 33494, megtett távolság: 26,85 km, átlagsebesség: 3,57 km/h, elégetett energia: 2063 kcal

A bejegyzés trackback címe:

https://andiarengetegben.blog.hu/api/trackback/id/tr8116171420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása